Vi kigger forbi for at sige hej til Erik Einarsson, som har været CEO for Gerdmans i omkring et år nu.
Hvordan går det på arbejdet?
– Alt er bare godt! Jeg har omsorgsfulde medarbejdere med et ønske om altid at gøre deres bedste. Som leder er det drømmen, fordi helheden er så vigtig. At alle forstår og ser visionen og hjælper til i samme retning. Gerdmans fortsætter med at udvikle sig som den virksomhed, der bedst indretter og udstyrer kontorer, industrier og værksteder.
Hvordan vil du ellers beskrive din ledelsesstil?
– Jeg har stor tillid til teamet og er en demokratisk leder, vil jeg sige. Åbenhed og frihed under ansvar er min filosofi. Jeg lytter til kompetencerne, værdsætter dem og træffer derefter beslutninger i overensstemmelse med vores strategi og målsætninger.
Hvad er Gerdmans' styrke i forhold til de nordiske konkurrenter?
– Vi har mange dygtige konkurrenter, men min fornemmelse er, at Gerdmans' serviceniveau og tilgængelighed er noget ekstra. Vi er en ret lille virksomhed i forhold til de helt store, men det er normalt ikke en ulempe. Det giver os en fleksibilitet, som gør det muligt at opfylde vores kunders behov hurtigere og lidt mere smidigt. Samtidig er Gerdmans en del af en større europæisk koncern, TAKKT. Det giver os store sikre fordele, som kommer vores kunder til gode. Både store kontraktkunder og mindre virksomheder.
Hvad er tendenserne og udfordringerne i branchen lige nu?
– Fornemmelsen er, at virksomhederne forsøger at få deres medarbejdere tilbage på kontorerne efter pandemien. Selve kontormiljøet og aktiviteterne omkring arbejdspladsen spiller en vigtig rolle i den forbindelse. Det er også her, vi ser en stor udvikling i vores branche. Funktionelle arbejdspladser, hvor vi selvfølgelig kan arbejde effektivt! Men det skal også være sjovt at gå på arbejde. Det gælder selvfølgelig også for industriarbejdspladser. Gerdmans investerer blandt andet i gratis indretningshjælp så kunderne kan få det hele med.
Hvad er din femårsplan for Gerdmans i store træk?
– Et overordnet mål er, at vi vil investere endnu mere i kundeoplevelsen i alle kanaler. Et andet vigtigt mål er at styrke Gerdmans og vores tilbud på det nordiske marked, og vi har allerede ansat nøglepersoner, som vil være vigtige i det arbejde.